UK

Endgame pulled from Dutch bookshops after royal who ‘questioned’ Archie’s skin colour ‘named’

The sale of a new book about the Royal Family has been halted in the Netherlands.

Xander, the publishers of the Dutch translation of Omid Scobie’s Endgame, have put sales of the book on hold “temporarily” over what it calls an “error”.

They said in a statement: “[We are] temporarily withdrawing the book by Omid Scobie from sale. An error occurred in the Dutch translation and is currently being rectified.”

It comes amid reports that the translation appears to name a member of the Royal Family who allegedly questioned what colour Harry and Meghan’s son Archie’s skin would be when he was born.

The Duchess of Sussex claimed in her March 2021 interview with Oprah Winfrey that a member of the Royal Family raised “concerns” about Archie’s skin colour.

The couple refused to reveal who had made such comments, but Winfrey has since said that Harry told her it was not Prince Philip or the late Queen.

Duchess of Sussex gives a speech at Invictus Games

The claim sparked a rare response from the royals, with Prince William saying: “We are very much not a racist family,” in response to questions about the allegations.

In a statement following the interview, the Royal Family said that “whilst some recollections may vary”, the issues brought up in the interview were “concerning” and would “be addressed”.

Read more:
Five revelations from Omid Scobie’s controversial new book on Royal Family

Mr Scobie told Dutch chat show, RTL Boulevard, on Tuesday that he did not mention a name in his new book.

“The book is in several languages, and unfortunately I do not speak Dutch. But if there are translation errors, the publisher will correct them,” he told them.

“I wrote the English version. There was no version from me in which names were mentioned.”

Mr Scobie’s book claims that, in the aftermath of the interview, Meghan wrote a letter to King Charles expressing concern about unconscious bias in the Royal Family.

In the UK version of Endgame, he wrote that in her letter to the King, Meghan had revealed “two identities” of those “involved in the exchange”.

“Laws in the United Kingdom prevent me from reporting who they were,” Mr Scobie added in the book.

Sky News has approached Archewell, the organisation founded by the Duke and Duchess of Sussex, for a response.

Buckingham Palace has also been contacted, but they have declined to comment.

Articles You May Like

Electoral Dysfunction Teaser: Could the next Tory leader actually be really obvious?
Investigation reopens into mysterious death of poet in Chile – 50 years on
Rod Stewart labels Putin an ‘a******e’ and urges support for Ukraine ‘right to the end’
Ride-hailing giant Grab posts first profitable quarter, announces $500 million share buyback
Parenting advice YouTuber and influencer Ruby Franke jailed for child abuse